najlepsi w branży
SPA PRESTIGE AWARDS
spa & wellness
SPA PRESTIGE AWARDS
najlepsi w branży spa & wellness
zobacz nas na

Definicje

Definicje na potrzeby organizacji konkursu „SPA Prestige Awards”

Hotel SPA & Wellness - hotel lub inny obiekt noclegowy posiadający w swojej ofercie: usługi SPA, wybór zabiegów fitness i wellness oraz kuchnię promującą na zdrowe zasady żywienia. Wg kryteriów „SPA Prestige Awards” obiekt powinien posiadać basen (wewnętrzną nieckę basenową) lub dużą nieckę do masażu perełkowego tzw: jacuzzi na co najmniej 6 osób oraz zespół saun. W ofercie obiektu powinny znajdować się tzw: pakiety SPA (połączenie usług hotelarskich, gastronomicznych i usług towarzyszących uwzględniających zabiegi SPA, wellness lub fitness). Obiekt musi oferować klientom minimum: 2 zabiegi w części mokrej, 2 zabiegi w części suchej oraz ofertę terapii manualnych (np.: masaży). Obiekt poprzez swoją identyfikację wizualną powinien informować, że jest obiektem/hotelem SPA (np.: na stronie internetowej, przed wejściem do obiektu, w holu recepcyjnym i pokojach). Definicja dotyczy kategorii głównej i wszystkich subkategorii z wyłączeniem DAY SPA.

Subkategorie – dodatkowe wymagania minimalne:

Hotel/obiekt SPA może startować w plebiscycie w kilku kategoriach.

Destination SPA

- nastawienie na Klienta indywidualnego
- średnia długość pobytu gości pow. 2 dni
- duża liczba zabiegów: min. 4 zabiegi mokre, 6 zabiegów suchych, 6 rodzajów masaży
- możliwość wyboru Diet w menu kulinarnym
- położenie poza obszarami miejskimi lub brak widocznych elementów urbanizacji wokół obiektu

Resort SPA

- zewnętrzna wydzielona przestrzeń rekreacyjna dla gości w granicach obiektu min. 500 m2
- nastawienie na Klienta indywidualnego
- szeroka gama usług towarzyszących w obiekcie
- cyklicznie zorganizowane zajęcia ruchowe, grupowe (fitness, yoga) co najmniej 3 razy w tygodniu
- niecka basenowa o wielkości co najmniej 80 m2
- strefa Saunowa (min 2 pomieszczenia np.: sauna i przestrzeń odpoczynku)
- obiekt wyposażony w zaplecze rekreacyjno-sportowe: korty, boiska
- położenie poza obszarami miejskimi lub brak widocznych elementów urbanizacji wokół obiektu
- przestrzeń konferencyjna jeśli występuje wyraźnie oddzielona od stref przebywania gości indywidualnych, drogi komunikacyjne tych grup klientów nie łączą się

MEDICAL SPA

- szeroki wybór zabiegów rehabilitacyjnych i balneologicznych – min. 10 różnych typów zabiegów
- programy zabiegowe (pakiety) ukierunkowane na leczenie konkretnego schorzenia lub profilaktykę zdrowotną
- cyklicznie organizowane zajęcia ruchowe, grupowe (fitness, gimnastyka w basenie)
- lekarz dostępny w obiekcie (min. 1 raz na dobę)
- przestrzeń konferencyjna jeśli występuje wyraźnie oddzielona od stref przebywania gości indywidualnych, drogi komunikacyjne tych grup klientów nie łączą się

Beauty SPA

- szeroki wybór zabiegów kosmetycznych w obiekcie – min. 10 różnych typów zabiegów
- obiekt posiada w ofercie zabiegi kosmetyczne z użyciem urządzeń specjalistycznych min: 3 typy zabiegów

Family SPA (Baby SPA)

- obiekt przyjazny dzieciom i rodzinom min. plac zabaw zewnętrzny
- pokój zabaw dla dzieci z cyklicznie wyznaczoną opieką w określonych godzinach
- możliwość wynajęcia osoby do opieki nad dzieckiem (z dnia na dzień).
- zabezpieczenie w 10% pokoi łóżeczek dla dzieci, przewijaków, podgrzewaczy
- cyklicznie min. dwa razy w tygodniu organizowane animacje dla dzieci np.: gotowanie z kucharzem

ECO SPA

- przywiązuje dużą uwagę do naturalności
- nastawienie na redukcję stresu i relaks w przyjaznym środowisku miejscu
- wyjątkowa kuchnia uwzględniająca naturalność, lokalność - czasem nawet własna hodowla czy pola uprawne przy obiekcie

Ślubne i romantyczne SPA

- obiekt powinien zapewniać komfort pobytu parom
- łóżka podwójne w 80% pokoi hotelowych lub zabezpieczenie możliwości łączenia łóżek pojedynczych na życzenie
- oferta minimum dwóch różnych zabiegów w ofercie SPA wykonywanych wspólnie parze (kąpiele, masaże dla dwojga)

Holistyczne SPA

- obiekt z założenia promujący styl życia wg zasad wellness
- szeroka gama zabiegów SPA, wellness wykonywanych w sposób manualny min 10 typów zabiegów
- nastawienie na Klienta indywidualnego
- przestrzeń konferencyjna wyraźnie oddzielona od stref przebywania gości indywidualnych, drogi komunikacyjne tych grup klientów nie łączą się
- możliwość wyboru Diet w menu kulinarnym
- położenie poza obszarami miejskimi lub brak widocznych elementów urbanizacji wokół obiektu

SPA w zabytkach

- obiekty znajdujące się w obiektach zabytkowych bądź historycznych
- zarówno kameralne, jak i duże obiekty w pałacach, zamkach - także po całkowitej renowacji

Business SPA

- obiekty nastawione na Klienta biznesowego i grupowego
- niecka basenowa co najmniej 80 m2
- przystosowanie do obsługi dużej liczby klientów w SPA

Health & Anti-Aging SPA

- obiekty SPA nastawione na medycynę antystarzeniową, powrót do zdrowia

Boutique SPA

- kameralny, luksusowy obiekt SPA nie nastawiony na klienta konferencyjnego najczęściej zlokalizowany w pałacu, dworze lub stylizowanym budynku
- oferuje zindywidualizowane zabiegi SPA
- posiada ekskluzywną restaurację z wyrafinowanym menu

LUXURY SPA - Luksusowe SPA *****

- obiekt o standardzie ***** wg polskiej kategoryzacji hoteli posiadające strefę SPA & Wellness

SKI & SNOW SPA

- obiekt SPA & Wellness przystosowany do przyjmowania gości uprawiających sporty zimowe
- posiada wydzielone pomieszczenie do przechowywania sprzętów zimowych np.: narciarnię
- posiada pakiet lub pakiety zawierające SKI PASS, a w przypadku znacznej odległości od wyciągów zapewniające dowóz do wyciągów
- istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu do uprawiania sportów zimowych w obiekcie lub w bezpośredniej bliskości obiektu

Mineral & KUR SPA

- obiekt SPA & Wellness nastawione na poprawę zdrowia i wyglądu gościa
- obiekt posiada w ofercie zabiegi medycyny opartej na minerałach (zarówno z wody, jak i innych elementów natury)
- istnieje możliwość konsultacji lekarskiej
- obiekt nastawiony na kuracje (powyżej 5 dni)

Najlepsze Beach SPA

- obiekty SPA położone w strefie nadmorskiej, w miejscowościach zlokalizowanych nad samym morzem

Objawienie Roku SPA

- obiekt powstały do dwóch lat wstecz od daty ogłoszenia konkursu lub dodający/zmieniający swą ofertę na tyle, że jest to znacznie zauważalne na rynku hotelarskim

Hotel o najlepszym DESIGN (nagroda SPA PRESTIGE DESIGN AWARD)

- obiekt SPA & Wellness charakteryzujący się wyjątkową, designerską architekturą wewnątrz lub/i na zewnątrz

DAY SPA

- wydzielone obiekty z infrastrukturą SPA, wellness nie posiadające części hotelowej. W DAY SPA wykonywane są co najmniej zabiegi suche, mokre na ciało i twarz oraz terapie manualne (min. 2 zabiegi z każdego typu).

Jeśli występują gabinety kosmetyczne posługują się one profesjonalnymi kosmetykami SPA (marki gabinetowe z możliwością zakupu). W obiekcie typu DAY SPA wydzielona jest strefa wypoczynku Klienta przed lub po zabiegach.

Obiekty DAY SPA posiadają własną recepcję.

Obiekt poprzez swoją identyfikację wizualną powinien informować, że jest obiektem typu DAY SPA (np.: na stronie internetowej, przed wejściem lub w recepcji obiektu).

W przypadku wątpliwości lub odstępstw od podanych reguł decyzja do przydzielenia do danej subkategorii należy do komisji konkursowej.

biuro organizatora
COMFORTUM
ul. Gdańska 54 lok. 114
90-612 Łódź

tel.: +48 42 631 02 03

e-mail: biuro@comfortum.pl
www: www.comfortum.pl
Sponsorzy